Le projet ENTICE : analyse d'une intégration technologique dans les pratiques universitaires » dans Charnet, C. Innovations, usages, réseaux, 2006. ,
Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship, Social Network Sites: Definition, History and Scholarship », pp.210-230, 2007. ,
DOI : 10.1111/j.1083-6101.2007.00393.x
Et si le numérique changeait la pédagogie universitaire : La transmission des savoirs » à paraître dans Numérique et éducation : dispositifs, jeux, enjeux, hors jeux coordonné par Luc Massou, 2014. ,
Designing Collaborative Systems. A practical Guide to Ethnography, 2003. ,
analyse des forums de discussion : pour sortir de l'impasse », Symposium Symfonic, 2004. ,
Virtual ethnography, 2001. ,
DOI : 10.4135/9780857020277
Generational differences in content generation in social media: The roles of the gratifications sought and of narcissism, Computers in Human Behavior, vol.29, issue.3, pp.997-1006, 2013. ,
DOI : 10.1016/j.chb.2012.12.028
What happens on Facebook stays on Facebook? The implications of Facebook interaction for perceived, receiving, and giving social support, Computers in Human Behavior, vol.51, pp.106-113, 2015. ,
DOI : 10.1016/j.chb.2015.04.066
L'animation d'un espace num??rique de discussion : l'exemple des forums usenet, Document num??rique, vol.5, issue.3-4, pp.11-26, 2001. ,
DOI : 10.3166/dn.5.3-4.11-26
« L'analyse conversationnelle des forums de discussion : questionnements méthodologiques », Les Carnets du Cediscor, p.220, 2004. ,
Facebook as a tool for learning purposes: Analysis of the determinants leading to improved students??? learning, Active Learning in Higher Education, pp.87-101, 2015. ,
DOI : 10.1016/j.appdev.2008.07.002
Key Concepts in Ethnography, 2009. ,
Le forum de discussion en formation : un espace potentiel d'accès au rapport qu'entretient autrui avec les objets d'apprentissage », Distances et médiations des savoirs, p.316, 2013. ,
« Designing social media into university learning: technology of collaboration or collaboration for technology? » Educational Media International, pp.151-163, 2011. ,
Habitual Facebook Use and its Impact on Getting Deceived on Social Media, Journal of Computer-Mediated Communication, vol.1, issue.3, 2014. ,
DOI : 10.1111/jcc4.12100
Use of social networking sites for product communication: A comparative study of Hispanics and non-Hispanic whites, Computers in Human Behavior, vol.49, pp.86-93, 2015. ,
DOI : 10.1016/j.chb.2015.02.051