mon enfant : c'est ainsi qu'il faut déclarer ,
Quelle éducation scientifique pour quelle société, 1978. ,
L'enseignement des sciences expérimentales est-il vraiment inductiviste, pp.85-108, 1998. ,
Epistemologically authentic reasoning in schools: A theoretical framework for evaluating inquiry tasks, Science Education, vol.86, pp.175-218, 2002. ,
Articulation Troisième-Seconde, Projet de rapport de recherche INRP, volet Sciences physiques et biologiques, 1995. ,
Les origines du savoir, 1987. ,
The Laboratory in Science Education: Foundations for the Twenty-First Century, Science Education, vol.88, issue.1, pp.28-54, 2004. ,
Learning in and from Science Laboratories: Enhancing Students' Meta-cognition and Argumentation Skills Science education issues and developments, pp.59-94, 2008. ,
Learning and Teaching in the School Science Laboratory: An Analysis of Research, Theory and Practice, 2007. ,
Handbook of Research on Science Education, pp.393-441 ,
Beyond 2000: Science education for the future. King's College London, 1998. ,
L'idée de science chez des écoliers du secondaire en lien avec l'enseignement reçu. Formations et pratiques d'enseignement en questions n°4, pp.305-334, 2006. ,
Éléments de didactique des sciences physiques, 1997. ,
Student conceptualizations of the nature of science in response to a socioscientific issue, International Journal of Science Education, vol.26, issue.4, pp.387-409, 2004. ,
Looking inside the classroom: A study of K-12 mathematics and science education in the United States, 2003. ,