. Socrate-c-'est-bien-et-bravement-répondu, mon enfant : c'est ainsi qu'il faut déclarer

A. , G. A. Coord, G. G. Host-v, M. , and R. G. Zadounaïsky-g, Quelle éducation scientifique pour quelle société, 1978.

B. S. Darley-b, L'enseignement des sciences expérimentales est-il vraiment inductiviste, pp.85-108, 1998.

C. C. Malhotra-b, Epistemologically authentic reasoning in schools: A theoretical framework for evaluating inquiry tasks, Science Education, vol.86, pp.175-218, 2002.

F. P. Monchamp-a, Articulation Troisième-Seconde, Projet de rapport de recherche INRP, volet Sciences physiques et biologiques, 1995.

G. A. De, Les origines du savoir, 1987.

H. A. Lunetta-v, The Laboratory in Science Education: Foundations for the Twenty-First Century, Science Education, vol.88, issue.1, pp.28-54, 2004.

H. A. Kipnis-m and . Kind-p, Learning in and from Science Laboratories: Enhancing Students' Meta-cognition and Argumentation Skills Science education issues and developments, pp.59-94, 2008.

L. , V. N. Hofstein, A. Clough, and M. P. , Learning and Teaching in the School Science Laboratory: An Analysis of Research, Theory and Practice, 2007.

. Lederman, Handbook of Research on Science Education, pp.393-441

M. R. Osborne, Beyond 2000: Science education for the future. King's College London, 1998.

N. &. Chabloz-b, L'idée de science chez des écoliers du secondaire en lien avec l'enseignement reçu. Formations et pratiques d'enseignement en questions n°4, pp.305-334, 2006.

R. G. Guillaud-j.-c, Éléments de didactique des sciences physiques, 1997.

S. T. Chambers-f and . L. Zedler-d, Student conceptualizations of the nature of science in response to a socioscientific issue, International Journal of Science Education, vol.26, issue.4, pp.387-409, 2004.

W. I. , P. J. , S. P. Banilower-e, and . J. Heck-d, Looking inside the classroom: A study of K-12 mathematics and science education in the United States, 2003.