La formation de l'esprit scientifique. Contribution à une psychanalyse de la connaissance objective, 1938. ,
DOI : 10.1522/030331552
Conceptual Coherence Revealed in Multi???Modal Representations of Astronomy Knowledge, International Journal of Science Education, vol.21, issue.1, pp.31-67, 2010. ,
DOI : 10.1207/s15516709cog1801_4
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00544828
Les Héritiers. Les étudiants et la culture, 1964. ,
Didactique de la biologie : les obstacles à l'apprentissage, Saberes e practicas na formaçao de professores e educadores. Portugal : FCT Min. Da Ciancia e do Ensino Superior, pp.139-154, 2003. ,
Les origines du savoir, 1987. ,
Two-Eyed Seeing in the Classroom Environment: Concepts, Approaches, and Challenges, Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, vol.2, issue.3, pp.141-153, 2009. ,
DOI : 10.1177/1206331206292503
Mondes animaux et monde humain, 1965. ,