L'importance de la grammaire créole dans la mise en place d'un enseignement de LVR : Les modalités du futur et du conditionnel en créole guadeloupéen

Abstract : The present description of the future marked ké, and of the conditional marked té ké, provides a triple approach: a diachronic one, a synchronic one and a contrastive approach, in order to answer the numerous teachers’ demands in Guadeloupe. The description answers a pragmatic requirement. The didactic perspective leads us to present those two modalities within the dynamics combining tékéjaka, the saturation point in Guadeloupean Creole.
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https://hal.univ-antilles.fr/hal-02050104
Contributor : Sopheap Theng <>
Submitted on : Tuesday, February 26, 2019 - 7:37:34 PM
Last modification on : Friday, June 14, 2019 - 1:09:01 AM
Long-term archiving on : Monday, May 27, 2019 - 5:03:59 PM

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  • HAL Id : hal-02050104, version 1

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Juliette Facthum-Sainton. L'importance de la grammaire créole dans la mise en place d'un enseignement de LVR : Les modalités du futur et du conditionnel en créole guadeloupéen. Contextes et Didactiques, Université des Antilles/ESPE, 2014, Grammaires créoles. ⟨hal-02050104⟩

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