European first-year university students accept evolution but lack substantial knowledge about it: a standardized European cross-country assessment - Agropolis
Article Dans Une Revue (Data Paper) Evolution: Education and Outreach Année : 2021

European first-year university students accept evolution but lack substantial knowledge about it: a standardized European cross-country assessment

Paul Kuschmierz
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1139666
Alexander Bergmann
  • Fonction : Auteur
Justyna Berniak-Woźny
  • Fonction : Auteur
Gustav Bohlin
  • Fonction : Auteur
Pedro Cardia
  • Fonction : Auteur
Szymon M Drobniak
  • Fonction : Auteur
Liudmyla Dubchak
  • Fonction : Auteur
Radka M Dvořáková
  • Fonction : Auteur
Corinne Fortin
  • Fonction : Auteur
Momir Futo
  • Fonction : Auteur
Evangelia Mavrikaki
  • Fonction : Auteur
Silvia Paolucci
  • Fonction : Auteur
Ioan Tăușan
  • Fonction : Auteur
Máté Varga
  • Fonction : Auteur
Mirna Varga
  • Fonction : Auteur
Albena Vutsova
  • Fonction : Auteur
Inmaculada Yruela
  • Fonction : Auteur
Dittmar Graf
  • Fonction : Auteur

Résumé

Background: Investigations of evolution knowledge and acceptance and their relation are central to evolution education research. Ambiguous results in this field of study demonstrate a variety of measuring issues, for instance differently theorized constructs, or a lack of standardized methods, especially for cross-country comparisons. In particular, meaningful comparisons across European countries, with their varying cultural backgrounds and education systems, are rare, often include only few countries, and lack standardization. To address these deficits, we conducted a standardized European survey, on 9200 first-year university students in 26 European countries utilizing a validated, comprehensive questionnaire, the "Evolution Education Questionnaire", to assess evolution acceptance and knowledge, as well as influencing factors on evolution acceptance.

Fichier principal
Vignette du fichier
kuschmierzela.2021.pdf (2.62 Mo) Télécharger le fichier
Origine Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Dates et versions

hal-04717327 , version 1 (01-10-2024)

Licence

Identifiants

Citer

Paul Kuschmierz, Anna Beniermann, Alexander Bergmann, Rianne Pinxten, Tuomas Aivelo, et al.. European first-year university students accept evolution but lack substantial knowledge about it: a standardized European cross-country assessment. Evolution: Education and Outreach, 2021, 14, ⟨10.1186/s12052-021-00158-8⟩. ⟨hal-04717327⟩
48 Consultations
6 Téléchargements

Altmetric

Partager

More